Εδώ και δύο χρόνια, περίπου, δημιουργήθηκε ο Σύλλογος Αποφοίτων ΑΠΘ με σκοπούς παρόμοιους με τους σκοπούς ανάλογων συλλόγων του εξωτερικού. Θέλουμε να βοηθήσουμε στην υποστήριξη του Πανεπιστημίου από το οποίο αποφοιτήσαμε, να το φέρουμε σε μεγαλύτερη επαφή με την κοινωνία και τους αποφοίτους του, να βοηθήσουμε όσο είναι δυνατόν τους ίδιους τους αποφοίτους.
Το σημερινό Διοικητικό Συμβούλιο εξελέγη πριν από ένα χρόνο. Στο διάστημα αυτό βιώσαμε με πρακτικό τρόπο αυτό που αποκαλούμε ελληνική γραφειοκρατία.
Παρόλο που εκκρεμούν ακόμη ορισμένα γραφειοκρατικού τύπου ζητήματα, φαίνεται πως βρισκόμαστε προς το τέλος τους. Μπορούμε να πούμε πως το δημιουργικό έργο του Συλλόγου αρχίζει. Αργήσαμε λίγο αλλά, τώρα, είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε.
Είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις σας. Στο Forum έχουμε καθιερώσει έναν χώρο διαλόγου σε ορισμένα ζητήματα που μας απασχολούν και θα σας παρακαλούσαμε να συμμετάσχετε.
Για την καλύτερη οργάνωση του Συλλόγου, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε τη δημιουργία επιτροπών από τα μέλη του Συλλόγου, ώστε η συμμετοχή στις δραστηριότητες να είναι η μεγαλύτερη δυνατή. Μπορείτε, λοιπόν, στο Forum να καταθέσετε τις απόψεις σας, ποιες επιτροπές νομίζετε πως πρέπει στη φάση αυτή να δημιουργηθούν και τι περιεχόμενο να έχουν. Σε ένα δεύτερο στάδιο, σε χώρο της ιστοσελίδας, θα μπορείτε να δείξετε το ενδιαφέρον σας για την επιτροπή στην οποία θα θέλατε να συμμετάσχετε. Ως τις αρχές Μαρτίου, οι επιτροπές θα πρέπει να συγκροτηθούν και να λειτουργήσουν.
Σε πρώτη φάση, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε, για να φέρει σε μια χρήσιμη επαφή τους αποφοίτους με τις πανεπιστημιακές αρχές και τους φορείς της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδος, την πραγματοποίηση συναντήσεων ανά σχολή, παρουσία εκπροσώπων της πρυτανείας, των κοσμητόρων, των προέδρων και αντιπροσώπων κοινωνικών φορέων για ενημέρωση σχετικά με την περαιτέρω εκπαίδευση των αποφοίτων και τις δυνατότητες αναζήτησης εργασίας.
Μέσα στο Μάρτιο, ίσως το πρώτο δεκαπενθήμερο, θα γίνει η πρώτη από αυτές τις συναντήσεις. Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει σχετική ενημέρωσή σας από την ιστοσελίδα του Συλλόγου.
Θα πραγματοποιήσουμε επίσης συναντήσεις γνωριμίας αναλύοντας ένα θέμα το οποίο θα είναι γενικής παιδείας.
Ο χώρος του Ιανού στο κέντρο της πόλης μας προσφέρεται μια φορά το μήνα γι αυτόν τον σκοπό.
Την Τετάρτη 19 Μαρτίου, θα πραγματοποιηθεί μια πρώτη τέτοια συνάντηση στις 7 το βράδυ. Το θέμα που θα αναπτυχθεί θα είναι: «ρεύματα τέχνης και το κοινωνικό και φιλοσοφικό τους υπόβαθρο» Ομιλητής ο κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Σχολής Μιλτιάδης Παπανικολάου.
Νομίζω, σιγά σιγά, μπορούν αυτές οι συναντήσεις να πάρουν μια ενδιαφέρουσα, από κάθε άποψη, μορφή.
Βεβαίως, νέες προτάσεις που θα έχουν ενδιαφέρον για τα μέλη του Συλλόγου επεξεργάζεται το Διοικητικό Συμβούλιο και θα ενημερώνεστε γι αυτές από την ιστοσελίδα του Συλλόγου. Το Διοικητικό Συμβούλιο συνεδριάζει πραγματικά (με τη φυσική παρουσία των μελών του), την πρώτη Παρασκευή κάθε μήνα και εικονικά (μέσω διαδικτύου, δηλαδή) όποτε παρουσιαστεί ανάγκη.
Ελπίζουμε στη συμμετοχή σας, τόσο στο διάλογο στην ιστοσελίδα, όσο και στις συναντήσεις που θα οργανώνουμε αλλά και στις επιτροπές που θα συγκροτηθούν.
Οι επιτροπές, θα μπορούν να αναπτύξουν δική τους δραστηριότητα, με την παρουσία σε κάθε μια από αυτές, ενός μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου.
Για να έχουμε, όμως, πρακτικό αποτέλεσμα, πρέπει να βοηθήσουμε όλοι.
Να είστε καλά και ελπίζουμε στην ενεργό και δραστήρια συμμετοχή σας.
Παντελής Σαββίδης